PROGRAM „Japonia - na własne oczy” LATO 2019 r.

kursy-5_fullNa przełomie lipca i sierpnia 2019 roku uczniowie szkoły języka japońskiego „Kotonoha” mają możliwość wyjazdu do Japonii na trzy tygodnie.

Podczas pobytu mnóstwo ciekawych doświadczeń: nauka języka, zwiedzanie, różne warsztaty, pobyt u japońskiej rodziny.

W Programie (wstępny plan na 2019 r.) m.in.:

• dwutygodniowe zajęcia w szkole j. japońskiego (Tokio, Ikebukuro)
  • warsztaty kitsuke (zakładanie yukaty)
  • warsztaty chanoyu (ceremonia herbaty)
  • warsztaty kaligrafii
  • warsztaty ikebany
  • przygotowanie modeli jedzenia (opcjonalnie)
  • zwiedzanie Harajuku i Meiji jinguu
  • jednodniowe zwiedzanie Kamakury
  • półdniowe zwiedzanie Asakusy
  • dwutygodniowy pobyt u japońskiej rodziny
  • przyjęcie pożegnalne

Opłata za wyjazd:

około 116 000 jenów (ok. 4000 zł)

Opłata obejmuje:

• zajęcia w szkole
  • dwutygodniowy pobyt u rodziny
  • dwutygodniowe wyżywienie (dwa posiłki dziennie)
  • warsztaty wymienione powyżej
  • zwiedzanie (bez przejazdów)
  • przejazd z lotniska Narita do Tokio

Opłata nie obejmuje:

• biletu lotniczego w obie strony na trasie Warszawa - Tokio
  • posiłków w ciągu dnia (lunch)
  • przejazdów z miejsca zakwaterowania do szkoły
  • przejazdów podczas zwiedzania
  • pobytu przez ostatni, trzeci tydzień
  • przejazdu na lotnisko Narita ostatniego dnia pobytu

Warunki, które musi spełniać kandydat:

• uczeń szkoły „Kotonoha”
  • wiek co najmniej 18 lat
  • umiejętność podstawowej komunikacji w języku japońskim
  • otwartość na różnice kulturowe i zdolność ich akceptacji
  • doskonały stan zdrowia
  • posiadanie ważnego paszportu
  • wykupienie ubezpieczenia podróżnego

Spotkanie informacyjne

odbędzie się w dwóch terminach:
1) w sobotę 26 stycznia 2019 r. o godz. 17:15.
2) w niedzielę 27 stycznia 2019 r. o godz. 11:00.
Spotkanie potrwa około 90 minut.
Osoby zainteresowane wyjazdem zapraszamy na spotkanie w jednym z podanych terminów.
Osoby, którym żaden termin nie pasuje, prosimy o poinformowanie o tym lektora prowadzącego.
Zgłoszenia udziału w spotkaniu prosimy przysyłać do godz. 17:00 w dniu poprzedzającym spotkanie na adres Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
W tytule wiadomości proszę koniecznie wpisać: "Japonia na własne oczy".
WAŻNE: osoby, które nie zapiszą się wcześniej, nie będą mogły wziąć udziału w spotkaniu.

Zobacz opinie

"Trzy tygodnie spędzone w Japonii były z całą pewnością najlepszym okresem w moim życiu. Każdy dzień przynosił nowe, ciekawe doświadczenia – zwiedzaliśmy piękne zabytki, przymierzaliśmy yukaty, wzięliśmy udział w ceremonii parzenia herbaty, zajęciach kaligrafii oraz wybraliśmy się na wiele wycieczek w przepiękne miejsca, np. do Kamakury albo na wyspę Enoshima. Szkoła Meros w której odbywały się zajęcia z języka japońskiego każdego z nas dołączyła do grupy na odpowiednim poziomie; zajęcia były prowadzone bardzo ciekawie i dużo się na nich nauczyłem. Ponadto, znajduje się ona w Ikebukuro, dzielnicy, w której nie sposób się nudzić! Po zajęciach można wybrać się do salonu gier, na karaoke, albo na zakupy i odkryć rozrywkową stronę Japonii. Bardzo dobrze wspominam również moją rodzinę goszczącą, spędziliśmy wspólnie dużo czasu na ciekawych rozmowach, ale nie tylko! Pojechaliśmy razem do gorących źródeł, do restauracji oraz na letni festiwal w świątyni. Byłem zaproszony nawet na ślub ich córki, czułem się, jakbym naprawdę był członkiem rodziny; do dzisiaj utrzymujemy kontakt. Serdecznie polecam wszystkim ten wyjazd, umożliwia zdobycie wspaniałych wspomnień i spotkanie wielu cudownych osób!" - Mikołaj (2018)

"O wyjeździe do Japonii myślałem od lat, ale zawsze coś stawało po drodze. W końcu w zeszłym roku zdecydowałem że tym razem nie odpuszczę i w ramach przygotowań zapisałem się do Kotonohy żeby móc nauczyć się podstaw języka - zakładając że ta umiejętność będzie przydatna podczas mojego wyjazdu. Ku mojemu szczęściu okazało się szkoła od kilku lat organizuje wyjazdy do Japonii połączone z kursem języka japońskiego, postanowiłem więc zostać uczestnikiem kolejnej edycji. O Japonii wiele czytałem i oglądałem programów w telewizji ale to co zastałem na miejscu przerosło moje oczekiwania. Rodziny goszczące uczestników programu są bardzo miłe, otwarte i pomocne w kwestii nauki języka jak i pokazania zwyczajnego życia w Tokio i jego atrakcji. Same zajęcia w szkole są ciekawym doświadczeniem pracy w grupie z innymi osobami z całej Azji, a fakultatywne wycieczki pozwalają odwiedzić kilka z największych atrakcji Tokio.
Samo Tokio oferuje tak wiele że jeden wyjazd to za mało żeby wszystko zobaczyć ale 3 tygodnie na pewno pozwalają poznać choć trochę to wspaniałe miejsce. Jeżeli zastanawiasz się drogi czytelniku czy warto z takiego wyjazdu skorzystać, to odpowiedź brzmi tak, zdecydowanie.
Ogrom emocji podczas tego wyjazdu zostawi wspaniałe wspomnienia a zawarte przyjaźnie z rodziną goszczącą mogą przetrwać na lata:)" - Kamil (2017)

"Trzy tygodnie, które spędziłem w Japonii były prawdopodobnie najlepszym okresem w moim życiu i spełnieniem moich marzeń. Każdego dnia doświadczałem czegoś nowego, fascynującego. Z każdym krokiem coraz lepiej poznawałem kulturę, obyczaje i język Kraju Kwitnącej Wiśni. Z samych książek, filmów i opowieści innych nie wyciągnąłbym tyle, ile z tej niezwykłej wyprawy na drugi koniec świata. Miałem okazję zobaczyć najsłynniejsze zabytki Tokio (i nie tylko), spacerować po najpiękniejszych parkach, brać udział w letnich matsuri, skosztować przysmaków japońskiej kuchni, odwiedzić tradycyjną izakayę, brać udział w ceremonii herbaty, zajęciach kaligrafii... Poznałem wielu ciekawych ludzi, z którymi do tej pory utrzymuję kontakt. Nauczyciele ze szkoły językowej, jak i japońska rodzina, u której mieszkałem były bardzo mili, życzliwi, otwarci i zawsze chętni do pomocy. Było to niesamowite przeżycie, którego nigdy nie zapomnę. Z chęcią wybrałbym się na tę wyprawę po raz kolejny. Polecam ten wojaż każdemu, kto choć trochę interesuję się Japonią. Nie pożałujecie! Cena spełnienia marzeń była naprawdę niewygórowana." - J.K (LATO 2016)

"Wyjazd do Japonii był dla mnie wyjazdem życia. Zajęcia pozalekcyjne przygotowane przez szkołę Meros, takie jak: nakładanie yukaty czy wyjścia do interesujących miejsc, były ciekawym doświadczeniem. Wspaniała kultura Japończyków na długo pozostanie w mojej pamięci." - Michał (2016)

Szkoła japońska, z którą współpracujemy:
logo_meros

O szkole Kotonoha

Jak do nas dojechać?

Miejsce prowadzenia zajęć:
ul. Jasna 1, 00-013 Warszawa
ul. Smolna 30, 00-375 Warszawa
  (XVIII LO im. Jana Zamoyskiego)